Asma sejak kecil

Pn Asmah, Gombak

Masalah: Asma (lelah) sejak kecil, kencing manis (Diebetes) & darah tinggi sejak 18 tahun.

SEBELUM- Sejak kecil saya menghadapi masalah asma. Hingga terpaksa bergantung kepada alat bantuan pernafasan. Kerana masalah ini saya sering kelesuan. Tambahan sejak 18 tahun lalu, saya dibebani pula dengan masalah kencing manis dan darah tinggi. Saya telah mencuba pelbagai rawatan dan sering ditahan di wad. Akibat komplikasi kencing manis, kaki saya mula gatal dan luka-luka sentiasa berair.

Doktor juga mengesahkan ia komplikasi kencing manis. Saya juga mengalami patah tangan dan doktor membuat keputusan untuk memasukkan besi melalui pembedahan. Tetapi oleh kerana faktor usia dan sejarah saya yang mengalami asma, kencing manis dan darah tinggi, doktor membatalkannya kerana risiko terlalu tinggi. Saya kelesuan dan sering tidak sihat. Sendi-sendi juga sering kesakitan.

SELEPAS- Setelah 2 minggu saya mengamalkan Qaseh Adinda kadar bacaan gula dan darah tinggi telah menurun pada tahap normal. Luka-luka kaki saya pula telah kering. Doktor pun mengatakan ia ajaib!

Tangan saya yang patah juga tidak perlu dimasukkan besi dan pulih dalam tempoh 3 minggu sahaja. Tiada lagi masalah sakit-sakit sendi. Masalah asma saya juga telah pulih dan tidak perlu bergantung kepada alat bantuan pernafasan. Saya dapat merasakan badan saya ringan dan merasakan diri saya sama seperit orang muda yang bertenaga, Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment